Рифелова ламарина за под

Смолни и фотоецвани детайли. Фирми, методи на работа, малки тайни...

Рифелова ламарина за под

Мнениеот evgeni 200 » 07 Юни 2009, 15:56

Темата е разделена от ТУК

Издатините, имитиращи гофрирана ламарина са кошмарно немащабни :lol: Моареин това не е покрив а под.
И защо да не са мащабни :wink:
Изображение
Размерите са в (мм) на РИФЕЛОВАТА ламарина.
Евгени Еленков
Аватар
evgeni 200
Маниак
Маниак
 
Мнения: 712
Регистриран на: 31 Яну 2008, 19:11
Местоположение: Враца

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот rosenrot » 07 Юни 2009, 18:34

Значи, размерите на бабуните би трябвало да са 2.78х0.28мм? Това само колегата си знае, ако ги е мерил. Между другото, не затривайте темата, има какво да се научи от нея и за матриците на Ревел и за точността им! :)
Аватар
rosenrot
Начинаещ
Начинаещ
 
Мнения: 16
Регистриран на: 20 Апр 2009, 21:26
Местоположение: София

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот ARTU » 07 Юни 2009, 18:48

200 мм дължина на бабуната?! 2 см е по-приемливо ;) Тогава в 1/72 е 0,28 мм .
Активни проекти - Il-2, Do-335A-1a, sWS
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 10026
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот evgeni 200 » 07 Юни 2009, 19:14

Колеги бъркате стандартнара ламарина с оребрана такава
Евгени Еленков
Аватар
evgeni 200
Маниак
Маниак
 
Мнения: 712
Регистриран на: 31 Яну 2008, 19:11
Местоположение: Враца

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот ARTU » 07 Юни 2009, 20:54

Не бъркам - ето това е стандартна рифелова ламарина:

Изображение

И дума не може да става че бабуната била 20 сантиметра или 200 мм както е на твоята схема. По-скоро е около 2 см (20 мм).
Активни проекти - Il-2, Do-335A-1a, sWS
Аватар
ARTU
Домакин
Домакин
 
Мнения: 10026
Регистриран на: 04 Апр 2006, 18:25
Местоположение: Стара Загора

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот presque » 07 Юни 2009, 20:56

Ами не споря за нищо, но имам един носорог на ревел, за който съм купил ец на Парт. В еца има и подовата ламарина. Е повярвай ми че не са такива бабуни :)
Светослав Димов
Аватар
presque
Специалист
Специалист
 
Мнения: 285
Регистриран на: 20 Ное 2007, 04:42
Местоположение: София/гр. Левски

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот Moarein » 07 Юни 2009, 22:28

evgeni 200 написа:Издатините, имитиращи гофрирана ламарина са кошмарно немащабни :lol: Моареин това не е покрив а под.
И защо да не са мащабни :wink:
Изображение
Размерите са в (мм) на РИФЕЛОВАТА ламарина.


Къде точно казах, че е покрив?
Имам същата ламарина - фотоец на Едуард в 1/72, ползвах я на локомотива.

12.jpg
12.jpg (96.88 KiB) Прегледано 206 пъти
Аватар
Moarein
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 08 Мар 2008, 01:00
Местоположение: София

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот kontraforce » 08 Юни 2009, 10:00

Колеги,понеже поради естеството ми на работа се налага често да работя с ламарини,ще си позволя да направя малко разяснения по понятията,които използвате.
Гофрираната ламарина ,която споменавате се използва за покривни и стенни обшивки и въобще няма приложение при подовете/освен като оставащ кофраж/.Тя бива вълнообразна ,трапецовидна /ЛТ/ и т.н.като височината на гофрата /или вълната /започва от около 30мм и достига до 200мм /покривите на БИЛЛА,МЕТРО и т.н./Дебелината обикновенно е от порядъка на 1мм.
Ламарината ,която се използва за подове се нарича рифелова.Според стандарта ГОСТ /съответно БДС/ тя бива два вида –ромбовидна и лещовидна /вида на шарката се подсказва от заглавието/.Височината на рифа /профила/ варира от 1мм до 2.5мм,а разтоянието между редовете е от порядъка на 20-30мм.при различните ламарини.Дебелината е от 2.5 до 8мм.
За подове се използва и така наречената ПВ ламарина,която има вид на мрежа ,но очевидно случая тук не е такъв.
В духа на гореказаното ламарината ,показана от evgeni 200 ми изглежда странна с размерите си,но все пак аз говоря за съвременните стандарти.
Аватар
kontraforce
Специалист
Специалист
 
Мнения: 257
Регистриран на: 17 Мар 2009, 20:13
Местоположение: Стара Загора

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот Moarein » 08 Юни 2009, 10:15

4.jpg
4.jpg (70.93 KiB) Прегледано 187 пъти
Аватар
Moarein
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 08 Мар 2008, 01:00
Местоположение: София

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот evgeni 200 » 08 Юни 2009, 10:20

Това точно и аз искам да кажа производството и технологоята на съвременната рифелофа ламарина са доста нови.Моделъът които прави колегата е с 20 години по стар а схемата която съм показал гофрата е получена чрез пресоване и ламарината не е гладка от долната страна.
Моареин не се засягаи но гофрирана ламарина се ползва за покриви и облицовки
Евгени Еленков
Аватар
evgeni 200
Маниак
Маниак
 
Мнения: 712
Регистриран на: 31 Яну 2008, 19:11
Местоположение: Враца

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот Moarein » 08 Юни 2009, 10:27

Не се засягам - просто разминаване в терминологията. Не знаех че ламарината за под се нарича рифелова.
Просто гофрираната е по-известна като термин.
Това обаче не променя нещата - не е мащабна, за което колегата Шелби разбира се няма вина. Просто трябваше да я изпили и да сложи фотоецвана.
Аватар
Moarein
Ненадминат
Ненадминат
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 08 Мар 2008, 01:00
Местоположение: София

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот Academica » 08 Юни 2009, 10:58

И за да сме съвсем коректни - наричат се:
- рифеловаНА;
- гофрирана.
:)
Аватар
Academica
Маниак
Маниак
 
Мнения: 595
Регистриран на: 30 Май 2007, 10:44
Местоположение: София

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот evgeni 200 » 08 Юни 2009, 11:32

Ха така а на BR-52 трябва да е тоя тип или гладка EDUARD дали не са се объркали или са ползвали общия шаблон при ецването
Изображение
Artu ако трябва ни премести някъде
Евгени Еленков
Аватар
evgeni 200
Маниак
Маниак
 
Мнения: 712
Регистриран на: 31 Яну 2008, 19:11
Местоположение: Враца

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот kontraforce » 08 Юни 2009, 11:54

Да продължа "ламаринената"дискусия /дано не ни се карат/-това ,доколкото виждам е ПВ ламарина.Просечно-витяжная или насечено-разтеглена-по технологията на производство.Обикновено се използва за външни конструкции-пасарелки,стъпала,мостчета,технологични площадки.Идеята е ,че не задържа вода-тя пада в отворите.Кошмар за дами с токчета.Напоследък по голямо приложение има така наречения гедерокс-скара от верт.поставени шини и армировъчни пръти.
Аватар
kontraforce
Специалист
Специалист
 
Мнения: 257
Регистриран на: 17 Мар 2009, 20:13
Местоположение: Стара Загора

Re: Sd.Kfz 250

Мнениеот evgeni 200 » 08 Юни 2009, 12:07

Именно все нови технологии
Евгени Еленков
Аватар
evgeni 200
Маниак
Маниак
 
Мнения: 712
Регистриран на: 31 Яну 2008, 19:11
Местоположение: Враца

Следваща

Назад към Детайлизиране / Detailing

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron